18 Aralık 2011

Türlü

Çok sık yapmasamda arada bir yaptıĝım bir yemektir türlü. Bol sebzeli ve bol 
baharatlı daha bir güzel oluyor.

Deneyin sizde...

              
Malzemeler:
soĝan
domates
patates
patlıcan
Salça
tuz
gerekirse domates püresi
pulbiber
karabiber
sebze baharatı karıșımı

Hazırlanıșı:

Ilk önce arzu edilen miktarda (ben 2 tane kullandım) soĝanlar soyulur, ince ince doĝranır. İçine doĝranmıș yıkanmıș domatesler, üzerine doĝranmıș patatesler ve doĝranmıș patlıcanlar ilave edilir.
Üzerine salça konur vede baharatlar ilave edilir. Sebzeler biraz suyunu çekince üzerine 1 iki bardak su konur (2-3 kișilik bir tarife göre). Yoksa tabii daha fazla konur.

Sebzeler güzel pișince vede güzel koyu bir kıvam alana kadar (ben koyu seviyorum) pișirilir.
Pișirdikten sonra tekrar baharatlarını ayarlayın. Çoĝu kez baharatları az da olsa tekrar atmanız gerekebilir. Çünkü yemek piștikce baharatların aroması kaybolabilir.

Afiyet olsun



2 yorum:

  1. Ellerine saglık,
    Lakin neden gözüm menemende kaldı ? :)))))

    YanıtlaSil
  2. Tesekkurler canim. Begendiysen ne mutlu bana :-))) öptüm

    YanıtlaSil