19 Aralık 2011

Tavuk sote

Bu yemeĝi ben syk syk yaparım. Ama dün tam ișe koyulmak isterken eșim tutturdu ben bugün yemek yapmak istiyorum diye. Tam da kendimi yemek pișirmek için hazırlamıșken ve sevinirken dedim: „Okey, madem ki istiyorsun bende seni izlerim“. Dünkü yemeĝi benden iyi yaptı, bir lezziz olmuștu ki (çünkü eșim çok ama çok nadir yemek pișirir- ama pișirdiĝinde bol baharat kullanır).  Dün kendim pișirmediĝim yemeyi bloguma koymak istemedim. Bugün aynı yemeyi tekrar yaptım. Ve çokta güzel oldu.  Biraz Hint mutfaĝını anımsattı. Ben çok severim Hint mutfaĝını.... Neyse...Ortaya bu yemek çıktı....Denemek isteyenler için șimdiden afiyet olsun.....

 

 
 
Malzemeler:
tavuk göĝsü
sarımsak
domates
kırmızı dolmalık biber
domates püresi
sebzeli baharat karıșımı
tuz
margarin
zeytin yaĝı
karabiber (gemischter Pfeffer)
kırmızı toz biber
maydanoz
ve tabii bolca köri
isteyenler acı biberde katabilir

Hazırlanıșı:

Bir tavaya margarin koyun ve kalın doĝranmıș tavukları ilave edin. Tavuklar biraz piștikten sonra içine ezilmiș sarımsak atın. Ve sonra da ince doĝranmıș domatesleri ve dolmalık kırmızı biberi.

Biraz karıștırdıktan sonra içine domates püresi koyun ve 1-2dk sonra sıvı yaĝ ilave edin. Tuzunu atın. Bolca körisini, maydanosunu, ve diĝer baharatları ilave edin.
Acı seven acı biber de ilave edebilir.

Biraz koyulașınca arzu eden yanına pilav pișirip yer.

Pilavın tarifine buradan ulașabilirsiniz....sade pilav





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder