18 Aralık 2011

Menemen

Bugün eșim ve kızımla güzel bir kahvaltıdan sonra ilk defa kendi arbamı görmeye ve sonucunda satın almaya gittik. Yippie artık benimde bir arabam var... Ne güzel bir duyguymuș...

Biliyormusunuz, eskiden hiç kahvaltı etmeyi sevmeyen biriydim. Benim için kahvaltı sadece sütlü kahveden veya „latte macchiatto“ `dan ibaretdi. Şimdi ise çok seviyorum kahvaltıyı. Ve daha çok hazırlamasını. Bilhassa Pazar günleri çok keyif alıyorum.

Güne nasıl bașlarsan öyle gidermiș, bence çok doĝru.

Bugün de canım menemen çekti. Biliyorum menemeni neredeyse herkes tanır ye yapar. Ama yine ben kendi yapıș șeklimi yazmak istiyorum.




  Malzemeler:

domates
salam veya sucuk
yeșil biber
soĝan
pulbiber
karabiber
maydanoz
sıvı yaĝ
domates püresi
yumurta

Hazırlanıșı:

Bir tavaya veya küçük bir tencereye sıvı yaĝ konur. Biraz ısınınca içine arzu edilen miktarda sucuklar veya salamlar ince kesildikten sonra (ben bugün biraz kalın kesmek istedim) içine konur.

Doĝrulan domatesler ve yeșil biberler ilave edilir. Biraz kavurulur. İçine biraz domates püresi konur. Biraz suyunu çekince içine yumurta kırılır (ben 2-3 kiși için iki tane kırdım). Karıștırılır.

Yumurtalar pișince baharatları atılır, maydanozla süslenir ve servis yapılır. 

Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder