15 Aralık 2011

Balıklı soslu nefis makarna

Ne kadar et, tavuk ve diĝer yemekleri yesemde yine hep makarna ararım. Deĝișik soslarla bayılırım. Birde yanına balık denedim geçende çok da hoșuma gitti.
Zamanı kısıtlı olanlara süper bir yemek... Hemen olup bitiyor. Bu yemekte olması gereken bol sos ve baharat....Hmmmm.... Daha ne diyeyim bilmem ki?!


 
Malzemesi:

Makarna
domates sosu ve (beșamel sos)
maydanoz
limon
tuz
zeytin yaĝı
karabiber
pulbiber
sebze çeșitleri karıșımı (1 çay kașıĝı)
zencefil (biraz)
köri (biraz)
kırmızı biber tozu
fesleĝen
sarımsak
domates
balık


Yapılıșı:
Makarnalar hașlanır. Tencerenin içine biraz tuz ve sıvı yaĝ katılır. Bir yandan sos hazırlanır tavada. Zeytin yaĝ konur, ezilmiș sarımsak konur biraz harmanlanır. Domatesler küçük küçük doĝranır yine hepsi beraber biraz harmanlanır.

Domates sosu eklenir varsa beșamel sosla beraber karıștırılır. (Beșamel sosla domates sos çok güzel oluyor, hem sosun rengide çok kırmızı olmuyor). Baharatlar katılır karıștırılır.
Sosu güzel bir kıvam alınca (suyunu çekince) bir tabaĝa alınır. Doĝranmıș maydanoz serpilir.
Bu yemekte ben hazır balık kullandım (içi soslu olan balıklardan). Sanırım Türkiye`de de marketlerde satılıyordur.

Balıĝı fırından aldıktan sonra sosun üzerine koydum. Limonla süsledim. Rendelenmiș peynir attım. Karabiber pulbiber.

Afiyetler olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder