31 Mart 2013

Fındık kavurması


Merhabalar... Size bugün basit ve herkezce bilinen bir tarif vermek istiyorum. Blogumda bulunsun istedim...

Tadi cok lezzetli oluyor, kabuklari biraz zor soyuluyor ve ben soyarken eldiven kullandim, cünkü daha pratik oluyor.

Iste tarif:

Malzemeler:

findik
derince bir tava

Yapilisi:

1. Kabuklu findiklar daha önce iyice isitilmis bir tavanin icine verilir. Ve kabuklari kendiliginden soyulana (catlayana kadar) harmanlanir. 

2. Sonra eldiven yardimiyla bir kaba alindiktan sonra kabuklari soyulur ve sogutulmaya birakilir.

Afiyet olsun....

15 yorum:

  1. canım mikro dalga fırınınız varsa ortada aynı işlemi yapabilirsiniz.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hic denemedim denemek lazim canim...sevgiler...

      Sil
  2. Çok lezizdir memleketimin meyvesi! Fırında kavrulmalı fındıklar. Mikrodalga olması da şart değil. O zaman üzerideki o bölgesel renk farkları da olmaz ;) Ellerine sağlık. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. hmm,bilmiyordum,iyi oldu da yazdın,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canımm:)
    bu nimet bir harika:) ben sobanın üstünde kavurmayı tercih ediyorum bambaşka oluyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eminim lezzeti bambaskadir sobanin üzerinde...sagol canim...

      Sil
  5. bende kavurdum gecenlerde ama fırında ellerıne sağlık canım afıyetler olsun

    YanıtlaSil
  6. kesinlikle deniycem canim sagol....

    YanıtlaSil
  7. mikrodalgada olurmu

    YanıtlaSil
  8. olur herhalde denemek lazim
    ben hic denemedim

    YanıtlaSil
  9. fırın için dakika ve sıcaklık derecesi verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  10. sanirim 150-180 derecede 20-30 dk yeterli olacaktir

    YanıtlaSil