17 Aralık 2011

İçli tavuk

Dün vaktimin olmayıșından içli tavuĝun tarifini yazamadım. Bugün erkenden bunu yapmak istiyorum. Çünkü bugüüüüüün haftasonu ve eșim ve kızımla bu akșam (normalinde ben blogumla ilgileniyorum çünkü) film üzerine film seyrederiz, yanına deĝișik çerezler, cipsler, içecekler....Deymeyin keyfimize.....Hahaaa....

Bașka bir tarif yayınlayamazsam size (șimdilik iki tatlı izleyicim var- saĝolun) șimdiden güzel bir haftasonu diliyorum. Herșey gönlünüzce olsun....



Pilavın tarifini dün yazmıștım...Buraya sarmsakli bol baharatli pilav`a tık tık yaparsanız tarife ulașabilirsiniz....

 
Şimdi tavuĝun hazırlanıșına geçelim.

İlk önce 2/3 kișilik bir tarif için malzemeler:

1 bütün tavuk

(kalabalıksanız iki tavuk almanızı veya bir bütün tavuĝun yanına ilaveten tavuk butları koymanızı tavsiye ederim)

tavuk baharatı
tereyaĝı
tuz

Hazırlanıșı:
Tavuĝumuzu (veya ilaveten tavuk butlarımızı) bir güzel yıkayalım. Temizleyelim. Tavuĝun her yerine tavuk baharatını bolca sürelim. Soĝutulmuș pilavı tavuĝun içine yerleștirelim. Geri kalan pilav tencerede veya tavada kalsın. Onu daha sonra kullanacaĝız.

Tavuĝun üzerine biraz margarin yaĝı sürün, daha güzel parlamasını saĝlayacaktır.
Kürdanla tavuĝun arka tarafını toplayın pilav dıșarı tașamasın. Arzu eden tavukların bacaklarını da baĝlayabilir. Daha güzel bir görüntü ortaya çıkıyor. Ancak ben yapmadım.

Tavuĝu eĝer özel bir fırın tencereniz varsa ona koyun, kapaĝını kapatın. Yoksa herhangi bir fırın tepsisi de olabilir. O zaman üstünü kapatmadan kızartın (ama tavuĝun rengi böyle daha koyu olacaktır ve tavuk daha çıtır olacaktır)

Fırında ilk önce 200 derecede (benim fırın ayarım) kızartın. Şöyle 20-30 dk sonra 150-160 dereceye alın. Yaklașık 1.5 saat kadar fırında kalsın.

Tavuĝun hazır olduĝunda fırından alın geri kalan pilavı fırın tepsisine yerleștirin. Tekrar tavuĝu pilavın üzerine koyun ve yine 5-10 dk fırına verin.

Muhteșem bir tavuĝu ve pilavı yemek için sofrayı hazırlayabilirsiniz.

Hepinize afiyetler diliyorum...

Abim hep can boĝazdan gelir der: bende özellikle bayanlara sesleniyorum: sürekli kilolara dikkat ederek güzel tatları kaçırmayalım....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder