23 Ocak 2012

Kıymalı kayık pide


 Merhabalar herkese...Umarım iyidirsiniz...

Kısa ve net bir post yazıcam bugün çünkü biraz yorgun ve uykusuzum; kızım dün gece uyumak bilmedi :-(
Bugün kıymalı pide yaptım. Hepimiz hemen hemen yapıyoruz zaten. Benimde blogumda bulunsun istedim. Ben bolca salata ile süsledim. Yanına ayran ne güzel giderdi șimdi :-)

Hepinize güzel bir gün diliyorum...Sevgiyle kalın

 Ben bolca salata ile süsledim. Yanına ayran ne güzel giderdi șimdi :-)


Malzemeler:

Hamuru için (5-6 tane çıkıyor):

5 su bardağı un
bolca sıvı yaĝı (1 kahve fincanı kadar)
tuz
1 tatlı kașıĝı șeker
½ paket maya (yaș ya da kuru farketmez)
aldığı kadar ılık su (hamur çok sert olmayacak, ele yapıșmayacak. Yumușak bir hamur elde edin)

Harcı için:
arzu edilen miktarda kıyma
1-2 domates,
1-2 yeșil biber (sivri)
1-2 tane soğan
biraz salça,
biraz maydanoz
biraz sıvı yağ
tuz
domates püresi

Ayrıca kenarları  için:

1 tane yumurtanın sarısı
biraz yoğurt

Yapılıșı:

1.
Hamuru yoĝurun (yumușacık olsun) ve 30 dk 1 saat bekletin iyice șișsin.

2.
Harcı hazırlayın: Bir kaba kıymayı koyun ve ince ince doĝranmıș domates, yeșil biberi, soĝanı da ilave edin. Biraz salça, maydanoz, sıvı yağ, tuz ve domates püresi ilave edip kıymayla güzelce karıștırın.

3.
Hamur mayalandıktan sonra ne çok küçük ne de çok büyük olma șartı ile bezelere ayırın (elma büyüklüĝünde mesela).
Hamuru merdane yardımı ile oval bir şekilde ne çok ince olacak ne de çok kalın olacak derecede açın. Üzerine iki elinizle kıymayı koyun ve incelte incelte hamurun üzerinde daĝıtın. Yan kısımlarını 2 cm kadar içe bükün ve çatalla șekillendiririn (arzu eden yapsın). Uç kısımlarını da büzün ve biraz esnetip çekin.

4.
Yaĝlı kȃĝıdın üzerine dizin. Bir kȃseye 1 yumurta akı ile biraz yoĝurt koyun, karıștırın. Pidelerin içe bükülmüș kısımlarının üzerine sürün.

5.
Yaklașıık 180 derecede yaklașık 20 dk. pișirin (benim fırınıma göre).

6.
Üzeri ve altı pembeleșince ve kıyma pișince fırından alın. Arzu eden küçük dilimler halinde keser.

NOT: Kıyma kullanmak istemeyenler harç olarak salam, sosis, peynir ve maydanoz gibi harçlar kullanabilir.

10 yorum:

  1. canım ben geldim
    bu ne karşılama
    sefan olsun
    :))))))
    iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canımmm:)
    pidenin her halibize gelir:)
    severizz:) yeriizzz:))

    YanıtlaSil
  3. Hmm ellerine saglik canim:-)

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK EMELCİM NEFİS GÖRÜNÜYOR:)

    YanıtlaSil
  5. Enfes,enfes gözüküyor canım ellerine sağlık:)
    çok öperim seni...

    YanıtlaSil
  6. Das sieht sehr appetitlich aus, da würde ich gerne ein Stückchen haben ;o))
    Liebe Grüße
    Irène

    YanıtlaSil