31 Mayıs 2013

Acılı ezme


 Bugün ikinci bir tarifle karsinizdayim. Ilk kez denemistim ama pek hosuma gitmemisti. Bu kez tutturduguma inaniyorum. Hem kahvalti da hemde yemeklerin yanisira giden güzel bir meze türü.



Malzemeler:

1-2 domates
1 adet sogan
yarım demet maydanoz
biraz biber salçası
4-5 diş sarımsak
1-2 sivri biber
biraz nane
biraz tuz
biraz kırmızı biber
biraz nar eksisi veya limon
biraz zeytinyaĝı

Yapılıșı:

1. Domates, sivri biber, soğan, sarımsak ve maydanozu çok ince bir şekilde kıyın.

2. Salçayı, tuzu, naneyi ve kırmızı pul biberi iyice karıştırın salça içinde iyice erisin.
Limon suyu veya nar ekşisini ekleyin. En son olarak zeytin yaĝını da ekleyip güzelce karıștırın.

(Ben bu karıșımı bana biraz iri geldiĝi için sebzeler mutfak robotundan geçirdim. Sonra tekrar hafif koyulașması için biber salçası ekledim.) Ama dileyen tabii robottan geçirmeyebilir.

Afiyet olsun.

2 yorum: