19 Ocak 2012

Lazanya


Direniyorum acılarına
dünya yalanmıș așklarındaaaa
inadına yașıyorum ama sormaa
kıyamet ortasında....

laylaylay.... Rafet el Roman dinliyorum șu an :-) Daima Olay Fm bu saatlerde mutfaĝa girerken.

Off zaten hava karamsarlıĝı çaĝrıștırıyor, birde bu parça...

Haydi mutfaĝa geçelim hemeenn...

Ne yapmıșım bir kaç gün önce? (Evet itiraf ediyorum bir kaç gün önce yaptım bu yemeĝi. Zamansızlıktan yakınanlardanım!!)
Lazanya var bugün....

Malzemeler:

arzu edilen miktarda kıyma
lazanya
krem fres (taze krem) veya beșamel sosu
rendelenmiș peynir
zeytin yaĝı
soĝan
havuç
kereviz
defne yapraĝı
salça ve domates püresi
tuz
karabiber

Hazırlanıșı:

1.
Bir tavaya biraz zeytin yaĝı koyun. İçine ince doĝranmıș soĝanı, kerevizi, küçük küçük doĝranmıș havuçları, defne yapraĝını ve kıymayı ilave edip karıștırın ve pișirin.
Kıyma biraz piștikten sonra domates püresi ve salçayı ilave edin. İçine biraz su katın, tuzu ve karabiberi ilave edin ve orta derecede yaklașık 20-30dk pișirin (kıyma pișmiș ve kıvam biraz koyulașmıș olacak).

2.
Bir tencereye su ilave edip kullanacaĝınız lazanyaları koyup hașlayın biraz. Yapıșmaması için biraz sıvı yaĝ ilave edin. Piștikten sonra soĝutun, suyunu akıtın ve yavașca çatal yardımı ile lazanyaları ayırın. Bir tabaĝa sıralayın.

3.
Kıyma piștikten sonra ve lazanyalarda hazır olduktan sonra, krem freș olmayanlar șimdi beșamel sosu hazırlar.

Beșamel sos:

Bir tencereye biraz margarin veya tereyaĝı koyun. İçine biraz un katın ve biraz süt ilave edin. Çırpma teli ile çırparak sosu kabarıncaya kadar kaynatın. İçine tuz, karabiber ve içine küçük hindistan cevizi (Muskatnuss) atın. Tencereyi kenara çekin.

Fırınlık borcama ilk önce sosu, daha sonra lazanyayı (borcama uyacak șekilde kesin, nasıl kestiĝiniz önemli deĝil, üzerine zaten kıyma gelecek), yine sosu yine lazanyayı sıralayın. Yaklașık 4-5 kat olsun. Kıyma ile bașlayın kıyma ile bitirin.
En son kıymanın üzerinevarsa krem freș yoksa beșamel sosu ekleyin. Üzerine rendelenmiș peyniri atın.

Fırında yaklașık 20-30dk üzeri pembeleșinceye kadar 220 derecede pișirin.

Piștikten sonra fırından alın, tabaklara koymadan önce 10 kadar borcamda bekletin.

Afiyet olsun...

12 yorum:

  1. kendi postumdada yazmıştım menüde lazanya varsa bizim evde bayram oluyor,ben kıymalısını patlıcan ilavesiyle yapıyorum öylede çok güzel oluyor,ama senin tarifnde pek güzelmiş ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. patlicanli denemeliyim bir dahakine eminim güzeldir sagol canim...

      Sil
  2. off offf bayılırım lazanyaya ellerine sağlık canım iştah açıcı görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istah acila acila zaten sistim canim hahahay :-) sagol sevgiler

      Sil
  3. Bolonez soslu lazanya favorim.Olsa da yesem.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevilmezmi ya. sevmeyenler varmidir ki acaba?sevgiler

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. hosgeldin sagol degerli yorumun icin sevgiler :-)

      Sil
  5. hıııımm lazanya ya bayılırım.
    tabağı aldım
    ellerine sağlık.
    :))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun :-)
      insan yese yesede sismanlamasa dimi :-)
      sevgiler

      Sil
  6. Lazanyaya bayılırım desem az kalır :) öyle nefis görünüyorki ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil