9 Şubat 2012

Yeni bir mim

Merhaba herkese,

Aylincim dün beni mimlemiș...
Konu: „Babalar ve kızları“

Daha konuyu okurken vede Aylin`in yazdıklarını okuduktan sonra gözlerim doldu ve biliyorum bunu cevaplarken çok hüzünleneceĝim çünkü babama ȃșıĝım ben...


Bir baba așkını nasıl anlatabilirimki?

Kelimeler eksik kalır, zaman yetersiz...

O gurur, o yürek, o gizli sevgi nasıl anlatılır?

Babamm...
70`li yıllarda Almanya`ya ișçi olarak gelir. Mesleĝi yoktur, okuma yazmayı bile kendi kendine öĝretmiștir. Ama mesleĝim var der çünkü mesleĝi olanlar Almanya`ya davet edilmektedir. Tek hayali ise, bir araba almaktır.

Dilsiz, ailesiz, parasız birçok zorluklara katlandıktan sonra ailesini yanına alır ve 1979 yılında en son ben dünyaya gelirim.

İșin verdiĝi zorluklardır babamı katı, sinirli, stresli yapan taki hacca gidip hacı olup melekler kadar ince olana kadar...

Babammm...
Üniversiteye bașka bir șehre yollarken beni, gözleri dolan, bana bakıp „kuzgunun da beyaz cücüĝü olurmuymuș“ :-) diyen...
Daima pozitif, daima iyi niyetli, daima sevecen ve nur yüzlü babam...

Çalıșıp didindi seneler boyunca, ailesine, çevresine daima destek oldu...
Şimdi 2 ay Almanya`da kalıp annemle geri kalan aylarını Türkiye`nin Samsun șehrinde kalıyor.
Çalıșmaya alıșmıș babam orada da maddi sıkıntısının olmamasına raĝmen çalıșıyor.

İlk babamı kaybetme hissini bundan yaklașık bir ay önce abimin babamın kalp krizi geçirip acilde olduĝunu duyduĝum andır.
Allah herkese gecinden versin çok acı birșey çünkü biliyorumki ben babamla beraber, bir arkadașı kaybedeceĝim...

Kimse beni belki o gibi anlayamayacak...Kimse bana dünyaya olumlu olmayı onun kadar güzel anlatamayacak...

Babammm, seni çok seviyorum tahmin edemeyeceĝin kadar çok....

Allah daha nice saĝlıklı ve güzel yıllar yașamanı nasip etsin....

Esmer kızın.....
 

28 yorum:

  1. Allah babacığına uzun ömürler versin Emelcim , sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Emel yazını okurken çok kötü oldum babacığımı hatırladım, kıymetini bil babanın bol bol öp ara sor, Allah uzun ömürler versin...

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol canim...hayatin gercegi elden gelen hicbirsey yok :-(((

      Sil
  3. babalar ve kızlar ....süper ikili...Yazınız çok hoştu kendinizi çok güzel ifade etmişsiniz.

    YanıtlaSil
  4. Babacığına uzuun ömürler diliyorum sevgili Emel.

    YanıtlaSil
  5. Ben babamı erken kaybettim ve bunun acısını yaşarım hep. Babanızın ömrü uzun olsun.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok teşkk ederim canım.en kısa zamnda cevaplıyacam.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Bende babişimi kaybedeli 10 yıl oldu,yeri doldurulamaz.Allah sizleri anne babalarınızdan ayırmasın.

    YanıtlaSil
  8. emelim çok güzel anlatmışsın babana olan sevgini:)duygulandım bak gene...eskiler başkaymış gerçekten yılmadan çalışırlarmış şimdiki zamanı düşününce ne insanlarmış diyorum.
    babana geçmiş olsun kötü şeyler düşünme allah babana uzun ömür versin.
    teşekkürler cavap için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insallah canim :-))
      Allah gecinden versin...

      öptüm

      Sil
  9. canim babasini bes sene evvel kaybetmis biri olarak yazini okurken cok duygulandim allah sanada babanada birlikte nice nice saglikli keyifli yillar versin insallah opuyorum:))

    YanıtlaSil
  10. Okurken nefes bile almayı unutmuşum..Ne güzel anlatmışsın.. Ben de babama çok düşkünüm.. Kalemine yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  11. tek kelime ile harika bir yazıydı.
    kutlarım.
    sevgiler..
    :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba sevgili Emel blog dünyasına hoş geldin :)
    Çok hoş bir blog öncelikle onu söylemeliyim, vakit buldukça daha da çok gezineceğim..
    Baban hakkında yazdıkların çok duygulandırdı, ne mutlu sana diyorum..
    Ben de eskiden tıpkı senin kendini anlattığın yazıdaki gibi, yağlıboya ile rahatlatırdım kendimi ama artık vakit ayıramıyorum..
    Blogumla da son zamanlarda ilgilenemiyorum, belki eski bir blogger olmanın getirdiği yorulmuşluktur bilemiyorum, tanıştığımıza memnun oldum sevgiler ;)
    Eda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne zaman vakit bulursan ugra canim sevinirim...

      Sil
  13. Ne güzel anlatmışsın canım, Rabbim anne ve babalarımıza hayırlı uzun ömürler versin. Kalemine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Mükemmel anlatmışssın canım okurken insanın bütün duyguları kabarıyor, ben daha bunların üstüne ne yazarım ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canim senide mimledim
      umarim görmüstürsün....:-)))

      Sil
  15. canım harika anlatmışsın
    :)
    teprikler

    YanıtlaSil
  16. Emelcim mereabalar,
    Yazını okudum ve çok etkilendim, duygu yüklü.
    Seni bloglarda gezinirken buldum. Hoşgeldin yazın, babanı anlatışın, tariflerindeki uslup, beni çok etkiledi. İnsan sahip olduklarını kaybedince, değerini daha çok anlıyor ve biliyor. Babanla beraber sağlıklı yıllar geşirmeni dilerim.
    Ziyarete de gelirsen sevinirim. Adana'dan sevgiler Pırıl.

    YanıtlaSil