3 Şubat 2013

Nohutlu pilav


Merhabalar herkese....

Iste size bugünde klasik bir tat. Nohutlu pilav. Arsivimde bulunsun istedim.

Hepinize sevgiler....



      Malzemeler:

2 su bardağı pirinç
pirinçlerin üzerini yarım santim geçecek kadar sıcak su veya tavuk suyu
tereyağı
sıvı yağ
tuz
1 su bardağı haşlanmış nohut


 Hazirlanisi:


1. Pirinçler güzelce yikanir.

2. Tencereye sıvıyağ ve tereyağı konulur eritilir.

3. Pirinçler ve tuz eklenir biraz kavrulur, pirinçlerin üzerini yarım santim geçecek kadar sıcak su veya tavuk suyu eklenip, nohutlar ilave edilerek karıştırmadan tencerenin kapağı kapatılır.

4. Önce yüksek ateşte, kaynadıktan sonra kısık ateşte pişmeye bırakılır.

5. Tencerenin kapağını açmadan suyu çekene kadar pişirilir, suyunu çektikten sonra kapak açılır, hafif karıştırılıp ocağın altı ve kapağı tekrar kapatılıp dinlenmeye bırakılır.

Afiyet olsun....

18 yorum:

  1. Emelcim çok severiz nohutlu pilavı ellerine sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bazen en basit seyler çok lezzetli gelir emel'cim aynen nohutlu pilav gibi :)

    YanıtlaSil
  3. Eline saglik,bende yapmaliyim bu ara iyi fikir oldu,danke canim.

    YanıtlaSil
  4. nohutlu pilav dedin mi,küçük kız gelir aklıma,bayılıyor.Ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  5. Ben de uzun zaman oldu yapmadım, İyi ki aklıma düşürdün :)) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. en sevdiğimdir kendisi.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Emelcim ben de klasikciyim, asla vazgeçmem...
    Ellerine sağlık süper....

    YanıtlaSil
  8. Bayılırım nohutu pilava. Bir süredir pirinç pilavına hasretim. Kokusu buraya kadar geldi sanki. Ellerine saglık canım.

    YanıtlaSil
  9. Kaşık kaşık dalmak vardı ,birde yanında ayranla offf:)
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık. bende çok severim. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  11. gerçekten tam bir klasik çok severim emelcim ellerine sağlık

    YanıtlaSil