21 Aralık 2011

Baharatlı omlet

Omleti hemen hemen hepimiz biliriz ve de yaparız. Ama ben blogumda klasik tariflerin de olmasını istediĝim için, mutlaka omlet tarifini de yazmak istiyorum.

Kızım büyüdüĝünde belki omlet yapmak ister :--)


 
Malzemeler:

(bir kiși için ve ayrıca geniș bir tava için geçerli)

2-3 yumurta
tuz
maydanoz
sıvı yaĝ
karabiber
pulbiber
sebzeli çeșni
arzuya göre rendelenmiș peynir

Yapılıșı:

Tavaya sıvı yaĝ konur. Yumurtalar kırılır ve bir kaba alınır. Diĝer malzemeler ilave edilir. Çırpma teli ile güzelce çırpılır.

Tavaya aktarılır. Sıvı koyulașınca bir tabak yardımı ile omlet çevirilir. Öbür tarafı kızartılır.

İki tarafı pișince servis yapılır...

Afiyet olsun...

NOT: Eĝer omletin yapıșmamasını istiyorsanız sıvı yaĝını tavanın her tarafına akıtın. Ve yavașca tabakla öbür tarafa çevirin. Yoksa omlet yırtılabilir.

 Şunu eklemek istiyorum:

Bir kaç kez malzemelerin içine biraz un attım, denedim nasıl oluyor diye.

Bence güzel oldu. Omlet daha kabarıyor ve kesinlikle yapıșmıyor.

İște resmi:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder