23 Haziran 2014

Biberli arpacık soĝanlı et sote



Iyi aksamlar...

Ilk önce özür diliyorum hep aksam bu saatleri yayin yaptigim icin ama "sipalarim" ancak uyuyorlar....Yegenim de hep kiziyor halis ne olur aksam aksam koyma resim canim cekiyor diyor ama aksam yazmasam artik hic yazamam herhalde.

Size bu aksam herkesin bildigi ve sevdigi bir tarif vermek istiyorum. Kimisi ciger kimisi dana kimisi tavuk bile kulaniyor bu tarifde. Cigeriyi hayata agzima almadigim ve almayacagim icin et kullandim. Ama o siszin tercihiniz.

Hepinize huzurlu, bereket dolu umut ve mutlu bir hafta diliyorum. Saglicakla kalin.


Malzemeler:

500 g et
1/2 dolmalik kirmizi biber (varsa, ben kullanmadim)
1/2 dolmalik sari biber
1 adet yesil dolmalik biber
4-5 tane arpacik sogan
3 dis sarimsak
margarin
tuz
karabiber
maydanoz

Yapilisi:

1. Ilk olarak bir tencereye biraz margarini koyalim. Bu sirada etlerimi kusbasi kesip ilave edelim. Güzelce karistirip biraz suyunu cekene kadar pisirelim. Et suyunu cekince biraz su ilave edelim ve eti pisirmeye birakalim. Su tükenince tekrar tekrar suyunu etin pismesine kadar ekleyelim.

2. Etin pismesine yakin arpacik soganlari, sarimsaklari, dogradigimiz biberleri de ilave edip tuzu ve karabiberini serpistirelim. Suyu eksikse biraz su ekleyelim. Suyu cekene ve et ile sebzenin güzel bir sekilde harmanlanmasina yakin, yemeklik dogradigimiz maydanozlari da ekleyip servis yapalim.

Afiyet olsun :-)

3 yorum:

  1. Harika olmuş, ellerine sağlık.
    Arpacık soğan et yemeklerine ve zeytinyağlılarda çok şık oluyor.
    Nefis, et sote missss kokuyor Emelcim; sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlik canım çok leziz gözüküyor aldım bir servis kendime :)sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Arpacık soğan ete ne kadar da yakışıyor değil mi? Ben de çok kullanırım.

    YanıtlaSil